Anmeldelse af HBO Nordic

Da HBO annoncerede, at de ville fokusere på Norden med egen streaming-tjeneste, var der stor hype omkring det. Dog blev det ikke uden startvanskeligheder, mest af alt forsaget af dem selv, da de insisterede på enten 129 kr. per måned uden binding – eller en bindingsperiode på et halvt år uden mulighed for opsigelse. Der var heller ingen prøveperiode, og det gjorde den oprindelige deal mindre attraktiv end andre, konkurrerende tjenester.

Der er stadig ingen prøveperiode, men resten er nu blevet rettet – prisen er nemlig nu på 79 kr. uden binding. Læs videre og få at vide, om HBO skal være dit valg af streamingtjeneste!

Udvalg

HBO er hjemsted for prisbelønnede tv-serier af meget høj kvalitet, og mange af disse – såsom Sopranos, The Newsroom og True Blood – er HBOs egne produktioner. Der er helt fra første færd slet ingen tvivl om, at det er serierne, der fokuseres på. Udvalget af serier er da også imponerende, og hvis et afsnit har premiere på det amerikanske HBO, er det at finde på den nordiske service omkring 24 timer efter, komplet med undertekster. Disse er dog for voksne, og der er intet for børn at finde på servicen.

Det er desværre ikke alle deres serier, der er tilgængelige på det danske marked på grund af licenser og tv-aftaler, men planen er på sigt at kunne tilbyde alle sæsoner af alle HBOs serier til dato. Ud over HBOs originale er der også en række serier fra andre netværk, alle så komplette som det kan lade sig gøre i forhold til licensaftalerne.

Hvad angår filmudvalget er det lidt en anden snak. Der er nogle rigtigt gode klassiske film imellem, men som sagt virker det som et bevidst valg i forhold til prioriteringen, at det er serierne, der er i fokus.

Brugeroplevelse

Interfacet på HBO gør det, som det skal, uden at være prangende. Selvom udvalget af TV-serier er ganske stort rent mængdemæssigt (især når man tænker på, at hver serie har adskillige sæsoner bag sig), bliver det aldrig uoverskueligt, når man skal scrolle sig igennem hele listen. På grund af mængden af film, bliver den tilsvarende liste for film også dét større, og selvom det er inddelt alfabetisk og i genrer, hersker der ikke helt samme overblik.

Teknisk set har der hos nogle været et par problemer med tjenesten, såsom at streamingen kan finde på at stoppe under afspilningen og foretage buffering i alt for høj grad. Andre har haft problemer med det plugin, som skal installeres i ens browser, men jeg har ikke selv haft problemer med nogen af delene. Meget få gange er streamningen gået i stå, men det hører som sagt til sjældenhederne.

Tilgængelige platforme

Du kan få HBO Nordic til browser, visse Smart-TV og til telefoner og tablets. Et app til afspilning på konsoller er dog meget savnet, da dette for mange er den nemmeste vej til at få HBO på storskærmen i stedet for at skulle til at makke med HDMI-kabler.

Konklusion

HBO Nordic er tjenesten til dig, hvis du er mere til TV-serier end til film, og mange af disse er dybe, intellektuelt engagerende og af meget høj kvalitet. Det er dog intet for børn, så hav det i mente, hvis man er ude efter en familie-oplevelse.

Tags from the story
More from Sponsoreret indhold

PB Action skaber dit event