Anmeldelse af Netflix

Netflix er den mest genkendte streaming-platform i Danmark, og dette er ikke uden grund. Omkring 500.000 husstande har allerede købt tjenesten her i landet, og forhåbningen er, at ca. 1/3 af den danske befolkning med tiden ender med en Netflix-løsning.

I USA står Netflix dagligt for op til 33 % af den samlede datastrøm på nettet med 30 millioner kunder.

Udvalg

På Netflix er der er noget for enhver smag. Det meste indhold har dog nogle år på bagen, så med mindre vi snakker servicens egne, eksklusive produktioner, er der ikke tale om adgang til det nyeste. I stedet er der som sagt blevet fokuseret på et stort og varieret bagkatalog – meget af det specifikt nok til at kunne tilfredsstille selv den mest kræsne seer. Der er også et stort udvalg af børneprogrammer i en separat sektion.

Brugeroplevelse

Netflix-interfacet er elegant og stilrent. Man navigerer i genrer med et udvalg af tilhørende film og serier til hver. Individuelle afsnit i tv-shows er samlet ét sted i rækkefølge, og den går selv videre til næste i rækken, uden du behøver at gøre noget. Derudover får du anbefalinger til deres udvalg baseret på tidligere sete film og på et rangeringssystem, hvor du giver hver film fra 1 til 5 stjerner.

Man skal dog tænke på Netflix’s interface som en tur gennem videobutikkens udvalg i forhold til præsentationen. Man kan selvfølgelig søge efter specifikt indhold efter titel, skuespiller eller kategori, så man får præcis det, man søger – men i forhold til ovennævnte genreinddeling, når man surfer rundt tilfældigt, viser Netflix aldrig den komplette indholdsliste.

Rent teknisk besidder Netflix klart den bedste streaming-teknologi. Deres hovedmission synes at være ”Ingen afbrydelser af nogen art!”, så selv hvis hastigheden på ens forbindelse bliver dybt forringet i et par minutter, bliver billedkvaliteten bare dét dårligere i den mellemliggende periode, indtil der er fuldt internet igen. Selvfølgelig vil der komme afbrydelser, hvis nettet går helt ned, men inden det sker, får man indtrykket af, at Netflix har gjort alt for at undgå det.

Tilgængelige platforme

Netflix er den streaming-tjeneste, der fås til flest enheder. Vi snakker browsere, SmartTV, tablets og konsoller, og uden tvivl har denne store fleksibilitet været en stor faktor til dens udbredelse.

Konklusion

Et bredt udvalg gør Netflix til et rigtigt godt valg, nærmest ligegyldigt hvad man leder efter, så længe man ikke er ude efter det allernyeste. Derudover kan det ikke udtrykkes nok, hvor meget det gør for oplevelsen, at interfacet og det tekniske er i top – på det område især er der ingen andre tjenester, der pt. kommer tæt på!

Tags from the story
More from Sponsoreret indhold

10 populære gaveønsker til mænd