Gode tips til, hvordan du laver den fedeste webshop

Hvis du er ny i iværksætterverdenen og har fundet på en fed ide til nogle nye produkter eller et nyt håndværk, er denne artikel for dig. I den kreative branche kommer der hele tiden nye ting til af både smykker, tøj, kunst og meget mere. Er du en af dem, der er begyndt at producere noget under dit eget mærke, er det måske ved at være tid til, at du skal have startet en webshop. En webshop kan være en stor hjælp til at sparke salget og interessen i gang omkring dine produkter. Men hvor skal du starte henne? Og hvordan kommer du i gang med at lave den fedeste webshop? Herunder kan du læse et par gode tips til, hvordan du laver den fedeste og mest fængende webshop. Der findes flere steder, der udbyder webshops til dig, heriblandt SmartWeb, som tilbyder kvalitetsløsninger, massevis af design og hjælp til at få startet en webshop op, uanset om du er på udkig efter en simpel eller en professionel en af slagsen. Læs mere om det her, og få et indblik i de forskellige ting, som SmartWeb kan tilbyde dig.

Vælg et lækkert design

En ting, der er vigtig for din webshop, er det design, du vælger. En webshop skal fange kunderne ved første øjekast og skal kunne noget visuelt for at virke interessant. Designet har derfor en stor betydning for din webshop og derved også dit brands image udadtil. Du skal naturligvis vælge et design, der matcher dine produkter og det, du står for. Sælger du produkter, der skal udstråle glæde og varme, er det ikke de mørke farver, du skal gå med – og omvendt.

Sørg for brugervenlighed

Når du vælger webshop og udseende på den, er det også vigtigt, at du overvejer brugervenligheden af den. En webshop skal være nem og ligetil for kunderne, da du ellers vil kunne risikere at miste deres opmærksomhed. Webshops, der er forvirrende og svære at navigere rundt på, kan være irriterende for kunder, som hurtigt kan miste interessen.

Skab opmærksomhed

Når du starter en webshop op, er det ikke kun selve shoppen, du skal lægge dit fokus på. Du bør også fokusere på markedsføringen af denne, og hvordan du får gjort folk opmærksomme på, at den eksisterer. Har du i forvejen en hjemmeside med mange besøgende, kan du vælge at promovere den herinde. Et andet godt sted at promovere end webshop er på de sociale medier. Facebook, Instagram, Twitter og alle de andre sociale medier er et perfekt sted at skabe opmærksomhed, når der sker noget nyt. Gør alle dine følgere opmærksomme på, at de nu har mulighed for at købe dine varer hjem direkte fra en webshop.

Skab en identitet

Det er vigtigt at skabe en identitet omkring dit brand. Lad folk vide, hvem du er, hvad dine værdier er, og hvad de kan forvente ved at handle hos dig. Måske du allerede har skabt en bestemt identitet omkring dit brand, hvis du ikke er helt ny i branchen. I så fald bør du altid sørge for at følge den identitet til dørs på din webshop også. Dine kunder skal kunne se, at det er dig, de handler hos, og de skal vide, hvad de kan forvente. Find det, der er unikt ved dit brand, og lad det fremstå tydeligt – også på din webshop.

More from Sponsoreret indhold

Gode tips til, hvordan du laver den fedeste webshop

Hvis du er ny i iværksætterverdenen og har fundet på en fed...
Read More

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *